vasárnap, május 25, 2008

a hangyák nem hisznek a felsőbb hatalmakban

Kiskoromban elgondolkoztam a hangyák lázas rohanását felülről figyelve azon, hogy nem ostobaság-e részükről ez a nagy sietség, amikor itt állok felettük én, aki bármikor végetvethetek az egésznek egyetlen toppantással, és, vajon ha tudnák ezt, nem mennének-e inkább rögtön kólacseppbe halni.
Kísérletképpen néha ide-oda toppantottam, gyerekcipőnyire megszakítva hangyaútvonalakat, hátha csak arról van szó, hogy nem is sejtik a létezésem, de a pillanatnyi tétovaságot leszámítva, lényegében nem történt semmi. Akkor megharagudtam rájuk, hogy tapasztalás útján sem hisznek a felsőbb hatalmakban, és felvilágosító jelleggel eltapostam még jónéhányukat.


17 megjegyzés:

Névtelen írta...

Erről van szó!:D (Köszi, most kicsit olyan producernek érzem magam:D)

Nem tudom, hogy láttad-e, de engem erre a pszichedelikus(?) mesére emlékeztet: http://www.imdb.com/title/tt0070544/

Borsay Márti írta...

Csak kérd, és megadatik!;)

Nem láttam, de megnézem amint lejön, jólvan?:)
És te láttad a Dénes meg a Papárpi közös filmjét?

Névtelen írta...

Kurva jó!:D:D:D Dénes meg az Árpi egyre jobb.
Az a Fantastic Planet elég nyomasztó, de érdekes.
Én meg még akarok halált.:D

Borsay Márti írta...

Egyetértek!

Rendben, hamarosan újabb halálokokat mutatok be.

Névtelen írta...

enegem ez a szitu mindig a Mézga Aladár az űrben sorozat azon darabjára emlékeztetett melyben Aladár egy kétdimenziós bolygóra kerül...azt meg hogy mi mindent csináltunk a különboző társadalomban vagy szólóban élő rovarokkal nem mesélem el:) de azt igen hogy a gladiátorjátékokon a kedvenc párosításunk az orrszarvúbogár-szarvasbogár volt, finommotorikus készségfejlesztő játéknak pedig tuom javasolni a kapdd el a csiga szemét gyakorlatot

Névtelen írta...

Dénes, ennek kapcsán alkalmam nyílt rá, hogy bemutassam fajgyűlöletemet, az esküdt ellenségemet:
http://www.youtube.com/watch?v=b_j6IZe-AJY
Nem tudom mi magyarul a centipede, de kiirtanám mind egy szálig az biztos. Kizárt, hogy a táplálékláncnak ártana.

Névtelen írta...

ja és a karma utolért mert Kafka Átváltozás c novellájából kellett érettségiznem....a magyar tanár rendes volt engem tett harmadiknak hogy legyen időm legalább elolvasni...Kafkát azótta is egy beteges bosszúálló kicsinyes perverz impotens alaknak gondolom...amit ott el is mondtam...ők meggyőztek hogy nem majd mivel olyan okosakat mondhattak és az én látványos mélylélaktani megtérésem és átváltozásom hatására jeles kaptam.
vpsgci..igen egyetértek a szóellenőrrel

Borsay Márti írta...

Márkóca, a centipede az csakis százlabú lehet, már ránézésre is, de a nevéből is ki lehet találni. A centiből ugye egyértelmű a százas, a pede-ről meg a pedál jutott eszembe, aminek tényleg köze van a lábhoz, és ez azért is jó, mert erre eddig nem is gondoltam.:)

Dénes, szerintem is egy betegesen szorongó alak lehetett Kafka. Érdekes volna tudni, hogy az érettségiztető tanáraid szerint ez miért nem jó megközelítés, de fogadjunk, hogy már nem emlékszel:)

Névtelen írta...

Valami olyan rémlik hogy szerintük ez a a kisemberben élő ösztönlény lázadása....amolyan habár fölül a bárka...és tele van társadalomkritikával az imperialista soviniszta stb rendszerek és azok kispolgárai ellen és lázadásra buzdít stb....szerintem egy szimpla delírium

Névtelen írta...

Akkor az angol név a szar, mert ez nem százlábú! Az ehhez képest egy kis aranyos jószág, ez meg egy dög!:D
És hademnek igaza van, a kampánycsend és a gyros után a youtube a világ legnagyobb találmánya.:-)

Borsay Márti írta...

Lényegében szerintem ilyen a vidéki, normál százlábú is. Ez valami elfajzott távoli rokon.
Amúgy hangyából is van igen durva, ebben a Schmidt-féle fájadalomindexben egy hangya szerepel az élen bullet ant néven, mert állítólag olyan, ha megcsíp, mintha lelőnének.
http://en.wikipedia.org/wiki/Schmidt_Sting_Pain_Index

Borsay Márti írta...

Dénes, ez talán A perre igaz is lehet, de az Átváltozásra nem annyira.

Névtelen írta...

Ok, módosítok: minden rovart kiirtanÁk. Beleértve a lámát és a strucct, mert azok az állatok...:|

Borsay Márti írta...

Én meg azt szeretném, ha a polip és a tintahal eleve csak mirelit formában fordulna elő, és még esély sem volna rá, hogy valamikor szembeúsznak velem.

A múltkor azért vettem polipsalátát, mert kíváncsi voltam, hogy mit szólok hozzá majd, ha a ráharapok.
Arra számítottam, hogy ordítani fogok és hányni egyszerre a megrászkódtatástól, de tulajdonképpen nagy csalódásomra, izlett.

Ja, és a kullancsok is vesszenek!
Pontosan erről lesz szó a következő bejegyzésben.

Névtelen írta...

nemtom Márti nállam Kafka jött látott és nem láttam többé...de az biztos hogy a polipó okosabb jószág nálla...kíváncsi és tudásszomjas meg játékos szóval a polip engem salvador dalira emlélkeztet bár nemtom dalinak milyen íze vót...ami meg nem jó ha szembeúszik veled az az ártól elsodort felfúvódott disznóvizihulla...na az nagyon nem jó azt tanúsíthatom

Weinmaster írta...

A 'zember-hangya relációnak,.. sőt a kisember-hangya (nemmondom,hogykishangya) viszonylatnak hatalmas irodalma van. Majdnem mindenkit, sőt mindenkit majdnem megérinttt a hangyaboly-kiszolgáltatotság és a mindent-tudó, mindent eltipró ember dialektikája.
Szerintem egyedölállóan szépet írtál ebben a témakörben,
A hangyák nem hagyják magukat: ezt lépten nyomon tapasztalom, mert előbukkannak ajtó alatt, ajtó fölött. Bizony... más egyéb helyeken is,
A hangyabosszúról bővebben a következő szakirodalmakban olvashatsz: Lórincz L. László: A nagy kupola szégyene, ennek a soha be nem mutatott rádióváltozatában én játszottam anno a lázadó hangyaifjat, aki megpróbálja kideríteni, mely ádáz nagyhatalmak törnek a Nagy Kupola szorgos népének életére.
Aztán még ott van Orson Scott Card Végjátéka. Sokkal inteligensebbek, mint mi és jobban harcolnak nálunk. Van mitől félnünk.

Borsay Márti írta...

Köszönöm az elismerést és a hangyaügyí olvasnivaló-tippeket is! Lehet, hogy -stílusosan- átrágom magam néhányon.:)