péntek, május 02, 2008

bejegyzés arról, hogy miképpen ihletődtem és világosodtam meg Dűnenézés közben

ihletődés rész:
Elképzeltem, hogy állok a Billában a konzervpolc előtt, amikor a mellettem lévő fűszeres állvány felől földrehulló tasakzajok hullámoznak felém. Odanézek. Akkor látok egy sárga billapólós alkalmazottat megilletődve állva, egy kiszakadt fenekű kartondobozzal a kezében. Aztán rögtön feltűnik a dagadt, sokgyűrűs és karpereces, szintén billapólós főnök, aki terpeszbeáll és azt mondja nagyon kemény fejjel: Tégy rendet a fűszerbolygón, vagy a hátralévő életedet egy fájdalomerősítőben fogod tölteni!
Aztán a szabadjára engedett feszültségtől kölcsönösen elszellentik maguk.
Én elsétálok melletük, és megkérdezem: Elnézést, ez melyik sajt volt?

megvilágosodás rész:
A film lényegében arról szól, hogy az Arrakis nevű bolygón található az a fűszer, amely a mozdulatlanul utazás üzemanyaga, ami ilyen több bolygóban gondolkozó történetvezetésnél nagyon hasznos lehet, így aztán aki felügyeli a fűszerkitermelést, azé a hatalom.
Mit is akartam mondani?
Ja igen, a filmben a Paul Muad-dib rájön, hogy a bolygón lévő fűszert a kitermelést veszélyessé tevő hatalmas férgek termelik, így megérti, hogy aki irányítani tudja a férgeket, azé a fűszer és az egész bolygórendszer feletti uralom. Minderre fokozatosan jön rá, például többször kétholdas bolygóról álmodik, és néha bevillan, hogy a féreg a fűszer forrása, így férget kéne tán megszelidítenie.
Na, az én felismerésem a fürdőkádből ered, amikoris megtaláltam a két holdat, és arra gondoltam, hogy a féreg helyett mondjunk inkább kukacot, és...
(nahát, milyen érdekes, úgy is igaz a történet)

vastag betű: ez lehetne egy külön vers, vagy esetleg ének

Nincsenek megjegyzések: