szombat, július 08, 2006

máshol ugyanaz

A város szélén, a focipálya mellett állították fel a hatalmas ponyvasátrat, telehordták asztalokkal, padokkal, a sátor oldalában hosszú pult, rajta sok sörcsap és húsgrillező alkalmatosság, néhány lézengő ember: a környei sörfesztivál első napi látványa koraeste, 7 felé.

Kellemes volt a hangulat, olyan békés, vidéki pangás. Előkészületek egy reménybeli nagy mulatságra, nyalókás standok, körhinták, kicsi színpad, és egy zöld színű, faborítású, cirkuszi kocsira emlékeztető jármű, előtte barnabőrű, szépen fésült, fehér atlétatrikós férfi ácsorog.
Tetszett nekem ez a látvány.
Később kiderült, hogy ez tulajdonképpen a mobilvécé: 10 fülkéből álló, tolóajtóval és kicsi mosdókagylóval ellátott szerelvény.
Amikor felszálltam, írtózatos szarszag terjengett. A trikós férfi lelkiismeretesen adagolt a levegőbe valamilyen légfrissítő szert, ami a legjobb szándékok és a legnagyobb igyekezet ellenére is kevésnek bizonyult.
Amikor meglátott, felhagyott a spricnizéssel, köszöntöttük egymást, átadtam a használati díjat, majd a kaptam cserébe egy szelet kéztörlőt, és elfoglaltam az egyik fülkét..
..és elképzeltem, miközben beszívtam a semlegesíthetetlen illatot, ahogy ez a jármű utánfutóként végiggördül a városokon, kávéházak, hivatalok, szépségszalonok előtt, előnyt ad a zebránál magassarkon tipegő nőknek és porcelánnadrágos férfiaknak, a tulajdonos pedig izgatott tekintettel kutatja a leállítására érdemes, várhatóan legjövedelmezőbb helyet.
Micsoda vállalkozás, mennyi abszurd kaland lehetősége!
Ismét le voltam nyűgözve.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szeretem olvasgatni a naplód !!
és teccetős a weboldalad is, sok új képet fedeztem fel..
szóval már csak a gratulációm marad..
üdv:
b. roland (karcos)

Borsay Márti írta...

Nahát, megleptél! Örülök neki és
köszönöm a látogatást!:)

Névtelen írta...

Mint már az előzőekben említettem, kedvelem az ilyen történeteket, ezt is. Kicsit olyan mesebeli, lázárervines látomás.