vasárnap, március 04, 2007

hétvége

Szombaton életemben először hokimeccsen voltam. A Sparta Praha és a Hamé Zlín játszott valami bajnoki negyeddöntő félét. A Balta szerelmének egy távoli rokonán keresztül sikerült ajándékjegyekhez jutni, és a VIP tribünön ülni. A VIP tribün jól hangzik, de azért nem olyan nagy szám, ugyanolyan hideg van ott is, és épp oly kemény az ülés is, mint az egyéb helyeken. A hely szempontjából mindössze az volt különleges, hogy a kapu mögött ülhettünk, ahol általában a nagyon elszánt, és nagyon felszerelet drukkerek szoktak csoportosulni. (Most is így volt, csak szerencsére a zlíniek az alsó részben ültek, mi pedig biztonságban, felül. Bár ez azzal járt, hogy a nagy kivetítő képébe belelógtak a különféle reklámok, így egyetlen visszajátszást sem láthattunk a szabálytalanságokról és a gólokról.)
Legjobban a meccs eleje tetszett, amikor lekapcsoltak minden villanyt, és egy fáklyás alak betolt a pályára egy hatalmas üstöt, aztán még több fáklyás alak gladiátor jelmezben két oldalról sorfalat állt, és a Gladiátor című film zenéjére berobbantak a pályára a játékosok, és össze-vissza korcsolyázták az egészet.
Alattunk a zlíniek kiabálták is, hogy CIR-KUSZ, CIR-KUSZ - utalva arra kicsit lenézően, hogy ők nem ilyen bohóckodásért jöttek.
Nekem azért nagyon tetszett. A meccset nehéz volt követnem, mert egyáltalán nem voltam hozzászokva, hogy az én felelősségem legyen, hogy minden mozzanatot figyeljek, így előfordult, hogy a csírlíderek elemzésébe feledkeztem, vagy azt találgattam, hogy mit csinálnak a cserejátékosok a padon, vagy hogy mit csinál a kapus, amikor nem véd, miközben a pályán éppen gól esett, vagy püföltek valakit, és amikor én odanéztem, már csak a hasonfekvő játékosokat láttam.
Az eredmény egyébként 4-0 lett a Sparta javára, amivel a prágaiak nagyon elégedettek voltak, én szívesen néztem volna kiegyenlítettebb küzdelmet, vagy még több gladiátoros részt.
Érdekes elem volt a meccs közben, hogy a nézők szórakoztatására a bedobások között rövidszoknyás, melltartós lányok korcsolyáztak be kis lapáttal, seprűvel és nagy mellekkel felszerelve, hogy a kapuk előtt a felkaristolt jégport összesöpörjék. Ilyesmit nem látni a TV közvetítéseken.
Szóval összességében tetszett, és amikor a végén megkérdezték, hogy jönnék-e máskor, rögtön igent mondtam, és csendben hozzátettem, hogy de azért úgy érzem cirkuszba is.

Ma pedig az Őfelsége pincére voltam című Hrabal könyvből készült Menzel filmet láttuk, szerintem aranyos lett, majd nézzétek meg, ha tehetitek.

Nincsenek megjegyzések: