kedd, április 08, 2008

énekkar

- Heló, képzeld meghívtak a református énekkarba énekesnek!
- Nahát, gratulálok!
- De érted, én ateista vagyok.
- Szerintem szép, mély hangod van, az elég ok.
- Jó, de mit fogok kezdeni az olyan részekkel a szövegben, amikkel esetleg nem értek egyet?
- Hát, mondjuk dúdolsz, vagy megbeszélünk valami jelet, és fellépéskor majd mindig intesz egyet, ha olyan rész következik.
- Nem tudom, kicsit izgulok. Egyébként pedig, tudod, én szeretek ordenárén viselkedni. Most nem akarnék emiatt változtatni az életstílusomon.

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ateista vagy? Ez azt jelenti, hogy nem hiszel Istenben, ugye?
Én sem hiszek, de szerintem valami felsőbb erő tuti teremtette a világot (mármint nem az a szakállas bácsi, aki a hetedik napon megpihent), valami intelligencia, akármilyen alakban vagy formában.
Persze a Bibliában meg vallásokban nem hiszek.
De azért jó dolog a vallás, sok embernek adhat menedéket. Kivéve az ilyen hitgyülik, azok csak nekem adnak okot a nevetésre.:D

Borsay Márti írta...

Én az vagyok, amelyik gratulált!

Amúgy én is a felsőbb erőben hiszek, nem az egyházak istenképében, de a Bibliában is hiszek, úgy értem a szöveg erejében, nem a konkrét jelentésében. Persze ezt csak részek alapján mondom, nem olvastam az egészet. És az olyan részek alapján is, amik be sem kerültek. Egyszer éppen egy ilyen verstől lett istenélményem. Attól, amit a Dénes is szokott idézgetni. "Oldani vágyom, és oldódni vágyom.."

Mácsai Ferenc írta...

Nekem erre a "felsőbb erőre" van ám egy "teóriám" ami annyira egyszerű, és magától értetődő, hogy csak félrészegen merném elmondani, félrészeg embereknek.


epgungrx

Borsay Márti írta...

Hát, remélem egyszer majd elmeséled.

Nem akarod most?:) Érdekelne!

Mácsai Ferenc írta...

Egyszer csak összefutunk még valahol valamikor. De itt nem merném, Darwin se merte elmondani, halála előtt.:):):)


fakaki Őszinte leszek egy k betűt beletettem. :)

Borsay Márti írta...

Na jó, legyen neked fakaki, most az egyszer szemethunyok a csalás felett:)

Akkor írd meg levélben, tényleg érdekel! (aztán majd megöllek, ha annyira fontos ez a darwinizmus:)

Névtelen írta...

Ez az egész egy érdekes kérdés, de hogy erre foglalkozásokat és évezredes háborúkat építsenek... Olyan, minthogy kié legyen a kutya monopolyban. És sok helyen, akik nem vallásosak, azoké a gyűszű...:( :D

Névtelen írta...

.... ne keverjük a HIT (velünk született igény és élményképesség-konzekvencia: teremtőerő) VALLÁS (ennek a kutatása,tudománya-konzekvencia: nevesített és leírt teremtőerő:isten(ek)) és az EGYHÁZ (igényre, élményre ráépülő biznisz, iparág-konzekvencia: az élmény, vagy isten elérését kisajátítva szabályozó dogma, hatalom) fogalmait és akkor minden sokkal világosabb lesz

rohsw

Mácsai Ferenc írta...

Ezek után Márti, még levélben sem, mert nagyon agybetegnek néznétek.:)


xablhqxs

Borsay Márti írta...

Nemár Feri, mostmár tudni akarom! És én különben is odavagyok a hülyeségekért!