szerda, augusztus 09, 2006

kulcs a lábtörlő alatt

A székhelyemet átmenetileg áthelyezem egy térerőmentes, de remélhetőleg lélekemel(ked)ős helyre, ide. *
Mivel ez is hegyvidékes terület, távollétemben hallgassátok szeretettel pl a Gorale című számot a Čechomor nevű, cseh-morva dalokat feldolgozó együttestől. Bár ez inkább a múltkori krkonosei kiránduláshoz illet volna jobban földrajzilag, de azért ettől függetlenül is figyelemre méltó, mert cseh-morva-lengyel keveréknyelven szól, érdekes hallgatni. Én énekelni is szoktam, itt van leírva a szövege.
Magyarul ez nagyjából így néz ki:

hegyeken és völgyeken túl

két legény fokosokkal egymásnak esett

hej legények, ne verekedjetek,
két copfja van a leánynak
osztozzatok meg

hegyeken és völgyeken túl
két legény fokosokkal egymásnak esett


hej legények, ne verekedjetek,
két szeme van a leánynak
osztozzatok meg

hegyeken és völgyeken túl
két legény fokosokkal egymásnak esett


hej legények, ne verekedjetek,

nagy szíve van a leánynak
osztozzatok meg

hegyeken és völgyeken túl
két legény fokosokkal egymásnak esett


hej legények, ne verekedjetek,
eleje is hátulja is van a lánynak
osztozzatok meg

(a fordításért köszönet zolának és a lengyel szakos kolléganőjének!)

Arra gondoltam, hogy akinek van kedve, az megtanulhatja az eredetit és aztán rendezünk itt mp3 énekversenyt. (A dallal együtt énekelve kellene felvenni a saját produkciót, és az eredményt elküldeni nekem levélben, én közzéteszem, és együtt kiválasztjuk a legviccesebbet. Lehet csoportosan is pályázni, saját hangszerrel, vagy akár sörrel is kísérni az előadást! Most más könnyítés nem jut az eszembe.)

Érezzétek itt jól magatokat nélkülem is, kulcs a lábtörlő alatt!

* Közben látom, hogy nem jó helyre jelöltem magam. A Paradicsomba mentem. (a szlovákba)

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Én nem indulok a versenyen, mert elég "érdekes" a hangom.
De az oldal nagyon jó!
Bence

Névtelen írta...

Teccik a szöveg, de persze nem fogom énekelni.

Borsay Márti írta...

Úgy látom én fogok nyerni.