csütörtök, augusztus 31, 2006

családos kirándulás

Nem sok kedvem volt a társasághoz. Ritkán látott rokonok és rokonok ismerősei, nagydarab emberek, férfiak. Nem ismerem őket, nem szimpatikusak.
A vendégség az mindig valami evés, ígyhát leülünk enni.
Belefeledkezem az ízekbe, és egyszercsak felfedezek a velem szemben ülő tányérján egy kívánatos falatot, amit gondolkozás nélkül felszúrok a villámra, és bekapok. Akkor térek észre, hogy most nem a férjem ül a szemközti oldalon. Az idegen dühösen néz, én mosolyogni próbálok, és azt mondom: vicceltem! De ezt most érezhetően nem találja elfogadható indoknak egyikünk sem.
Eszünk tovább.
Egyszer csak megjelenik egy idegen villa a tányéromon, felszúr egy falatot, egy hozzá tartozó visszataszító száj pedig bekapja. Szemétség! És ez az alak milyen szemtelenül vigyorog!
Nem baj, megérdemeltem, nem is szólok semmit, hanem inkább átrendezem a tányérom tartalmát, magamfelé húzom a húsfalatokat, (amiből ez az alak ellopott egyet) és a tányér tetejére tolom a közömbös tányérdíszítő salátákat. Részben önvédelemből, részben egyértelmű célzásként is.
Eszünk tovább.
Már alig van hús, csak 2-3 falat a tányéromon, és én már el is felejtettem az egészet, de megint jön a villa, az idegen villa, és felszúr egy kisebb falatot.
Nem, ezt mostmár nem engedem meg, nem engedem meg, hogy bekapja, villámgyorsan lekotrom a villámmal a villájáról, a falat az asztalra esik.
Gyilkos indulatokkal nézünk egymásra.
Te többet hozzám ne merj szólni! -sziszegi a foga között.
Jól van, nem is terveztem máshogy- gondolom, de nem mondok semmit.
Érzem, hogy utál, hogy gyűlöl. Ez furcsa érzés. Végülis én is utálom, de az akkor is más.
Mindegy, valahogy majdcsak túlesünk ezen az egészen.
Evés után közös kirándulás a program.
Nem akarok elmenni, nem érdekel az egész. Ezért a fürdőszobában húzom az időt, ezzel csökkentve a közös programra jutót is. Ha múlatom magányosan, kevesebb marad a közösre, világos. Jó taktika.
Elkészülök.
Már órák óta várnak rám, de én még az ajtóból is visszaszaladok helyére tenni egy kenyeret a polcon, tudjátok, hogy ki ne száradjon. Kár lenne érte.
Elnézést kérően mosolygok.
Mostmár mindenki köcsögnek tart, látom. Nem is akarják, hogy velük menjek. Dehát én sem akarok menni. Akkor meg minek ez az egész?
Hjaj, nehéz dolog rokonságban lenni.
Elindulunk, nem érdekel különösebben, hogy hová.
Egyszer csak megáll az autó, kiszállunk, kiegyenesítjük magunk, és átszállunk egy hídra. Igen, egy hídra. Amúgy én sem láttam még ilyet, de ez valami fantasztikus dolog! Csak ülsz rajta, és átutazol tengerek, és városok felett. Olyan, mintha egy futószalagon állnál/ülnél.
Milyen hülye vagyok, hogy nem akartam jönni! Mostmár egészen fellelkesültem. Átutazunk egy színház díszletraktárán és végül egy hatalmas kikötő felett ível át a hidunk.
Kellemes a levegő és gyönyörű a kilátás. Óriási, színes hajók, égbenövő házak és a tenger.
Megkérdezem, hogy hol vagyunk. Mondanak valami P betűs nevet, amit én még sosem hallottam, ezért rákérdezek mégegyszer. Megint mondják, megint nem értem, nem hallottam ilyen nevű városról. Elővesznek erre egy térképet, és rámutatnak, hogy ez Olaszország észak-keleti részén található.
Nahát! Csodálkozom. Egyrészt azért, mert továbbra is úgy érzem, hogy sosem hallottam róla, és köztünk szólva, sokkal inkább amerikai tájnak tűnt, másrészt pedig a fene sem gondolta, hogy egy kis ebéd utáni családi kirándulással ilyen messzire tervezünk menni.
De mostmár nem bánom. Örülök, hogy én is itt vagyok. Ez a levegő egyszerűen príma! Hmmm, kilégzés, belégzés. Valami bocsánatkérő alázatfélét érzek a társaságom iránt, de nem biztos, hogy sikerül is ezt kimutatnom. Nem baj.
Megérkezünk a híddal egy fehérre meszelt kőplaccra. Tűz ránk és mindenre a nap, vakító a fény. Ül már itt pár ember, valamit néznek.
A kőplacc tulajdonképpen egy kőfal, és a mögötte lévő katlanban mutatványos csoport tart előadást. Ezt nézik.
Én is nézem.
Két, aszott cigányasszony táncol, teljesen egyforma, kopott zsákvászon ruhában. Teljesen egyformák, még a hajviseletük, és még az arcuk is. Ezek ikrek!
Milyen érdekes, ilyet még nem láttam!
Olyanok, mint a szinkronúszok, mindent egyszerre csinálnak. Egyszer csak elővesznek egy-egy hosszúszipkás cigarettát, rágyújtanak, kettőt hármat kecsesen beleszívnak, majd felhúzzák a szoknyájuk és mivel nincsen rajtuk bugyi, mindjárt aszott alfelükbe helyezik a szipkát, és szippantanak belőle így is.
Hát ez visszataszító, hogyan jut eszükbe ilyesmi!? Felháborító, még fényes délután van! Mi közöm nekem ehhez? Megvetően elfordulok.
Valahogy véget ér a produkció, a két nő kézenfogva elvonul a katlanból észak felé, a völgybe. Eltűnnek a fák között.
Utánuk egy árnyjáték csoport következik, ők egy madárraj vonulását táncolják el, és a földön az árnyékok tényleg egészen hasonlóak. Hangosan és látványosan megtapsolom őket, majd boldogan vigyorogva nézek körül.
A társaságom szemében valami lenéző megvetés.
Mi bajuk van ezeknek?

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Régen hallottam a rádióban egy történetet:

Bementem egy amolyan kifőzdébe, régen vágytam már egy jó kis főzelékre, pörkölttel. Megvettem, odálltam az egyik pulthoz, és elkezdtem volna enni, de eszembe jutott, hogy nem vettem kenyeret. Visszamentem, és mire visszaértem a kenyérrel, egy hajléktalan odaállt az ÉN főzelékemhez, és ott kanalazza. Rendben van, hogy szerencsétlen, nincs pénze, éhes, ezt én is tiszteletben tartom, de ez akkoris az ÉN főzelékem, amire úgy készültem. nem akarom elkergetni, de a főzelékemet is sajnálom, így hát odaállok elé, és én is el kezdem kanalazni a főzeléket. A hajléktalan összébb húzza magát, de nem néz fel, és nem is hagyja abba. Csöndben eszünk, nagyokat nyelve, hogy minél gyakrabban kanalazhassunk. Aztán elfogya főzelék, a hajléktalan szó nélkül odébbál, és én meglátom a saját főzelékes tányéromat a mögötte lévő pulton. Eltévesztettem az asztalt, és megettem egy hajléktalan fele főzelékét!

Borsay Márti írta...

Azt hiszem ezt én is hallottam, jó kis történet. Köszönöm, hogy elmesélte!
Úgy rémlik, hogy éppen akkoriban olvastam a neten valahol egy eléggé hasonló, de kávézóbeli esetet.
Ott egy férfi vásárol egy doboz édességet,leül az asztalhoz, bámászkodik, majd kicsit később mellé ül egy másik férfi, aki gátlástalanul kibontja a dobozt, és kivesz belőle egy csokoládét, és jóízűen megeszi. Hősünk ezen a disznóságon felháborodva a szemébe néz dühösen, és szintén kivesz egyet, látványosan megeszi, és ez így megy néma párbajszerűen míg ki nem ürül a doboz.
Aztán a pofátlan doboznyitogató feláll, és elsétál az asztaltól. Hősünk akkor veszi észre, hogy az ő érintetlen doboza is ott van valahol félrecsúszva az asztal környékén.

Szóval megjegyeztem, mert érdekes volt a képtelen hasonlóság.
Most ezek vagy olvasták egymást, vagy gyakran megesik az ilyesmi.

Biró Roland írta...

:)

Ezek szerintem városi legendák
Én már mindkét változatot hallottam (a csokisat meglehetősen régen vagy 10-15 éve minimum)
persze nyilván attól még megtörténhettek..

Borsay Márti írta...

Mindenféle bénázások(m) miatt, az aktuális blogom a borsaym.blogspot.com címen érhető el.