kedd, augusztus 29, 2006

hétköznapi királyság

Gondolom sokan egyetértenek velem abban, hogy elmélkedésre az egyik legmegfelelőbb hely a vécé, kakilás közben. Ezt az élményt én szívesen megosztom hozzám közelálló személyekkel is (ha elég tágas a hely) és ilyenkor, felhúzott lábakkal kellemes hosszasan ücsörögni, gondolkozni, beszélgetni és kéjesen késleltetni a visszavonhatatlant.
Na szóval, ez egy remek környezet izgalmas beszélgetésekre. A múltkor például azt fejtegettük, hogy milyen különös, hogy a nyulak és a kecskék bogyószerűeket tojnak, és még a lovak is például, (csak ők már arányosan nagyobb méretűt, ami már nem bogyó kategória, ugye) sőt, ahogy sorba vettük, úgy tűnt, hogy az összes növényevő állat! A húsevők pedig inkább hurkákba, vagy végtelennek induló briósokba sűrítik a szárazanyagot.
Mi lehet ennek az oka?
Kézenfekvő válasz, hogy a bélrendszer különbsége az oka, de vajon miért ilyen?
Erre is hamar találtunk magyarázatot: a bogyókat könnyebb, gyorsabb kirüríteni, vagy 5 golyó után megszakítva az eseményt, fejvesztve elrohanni, esetleg menetközben potyogtatni.
A ragadozó viszont ráér és mindig görnyed.
Magamra nézek, és tényleg. Röhögünk.
Nem mindig van társaságom ehhez, van olyan, hogy egyedül kell megoldanom, de ilyenkor sem rossz ám azért.
Ma például ültem, ültem, és semmi más, csak egy barátom szavai visszhangoztak a fülemben:
Érzem, hogy szép dolgok vannak benned, és remélem, hogy sok kijön...
Érzem, hogy szép dolgok vannak benned, és remélem, hogy sok kijön...
Ér-zem, hogy szép dol-gok van-nak ben-ned, és re-mé-lem, hogy sok ki-jön...

8 megjegyzés:

Biró Roland írta...

Tudod mi jut erről nekem eszembe ?
Hát Karinthy, a Frigyes :)
elismondom miért:

Számomra is hasonló (szinte kultikus hely) a vécé.
Miután nálam a bejárati ajtó mellett van, valamint jelenleg egyedül élek, tul nagyokat nem beszélgetek :), viszonnt annál nagyobbakat olvasom.
Van ott minden, középiskolai történelmi térképtől kezdve, fotós magazinokon át, egészen Karinthy-ig.
No és ugye megérkeztünk Frigyesig, és a multkor teljesült a "Följelentem az emberiséget" kötet olvasása közben egy gyerekkori álmom :
beszartam a röhögéstől..

Biró Roland írta...

az jutott még eszembe , hogy nyilván a növényevéshez is köze van a golyóknak :) (bár nem vok 1 nagy biológus)
meg kell kérdezni 1 vegetáriánust :)

Borsay Márti írta...

Hát ez tök jó!
Örvendek, gratulálok és irigykedek!:)

Egyébként nálunk családi hagyománya van a vécében ezt-azt csinálásnak. Apám pl a kisrádióját hordta be magával rendszeresen, a nővérem pedig egy időben leginkább ott szintetizátorozott.
Szóval meg kellett küzdeni a bekerülésért.:)


Lehet, hogy a növényevéshez is van köze, de én arra gondoltam, hogy ez a gyorsan intézhető bogyosítás valamiféle genetikailag kódolt önvédelmi reakció esetleg.

Most pedig be kell vallanom, hogy találtam egy ellenpéldát, a tehenet, aki ugye lepényeket hagy maga után. Bár nem tudom, hogy az frissiben is lepény-e, vagy csak lepénnyé terül, esetleg tapossák.
Azt hiszem megkérdezem a Jenőt.

Borsay Márti írta...

Megkérdeztem, és azt mondta, hogy:

"A dolog sokkal egyszerűbb , a növényi táplálékban sokkal kevesebb a hasznosítható anyag (sok a ballaszt, a rost stb.), így az ürülék szerkezete is más (a hasznosításról ne is beszéljünk ), a ragadozók által fogyasztott táplálék jobban hasznosul, az ürülék jellege is más...A lerakás módja is ezért eltérő...kevesebb kiselejtezett anyag miatt, a ragadozók kevesebbet ürítenek (naponta egyszer kb..), míg a növényevők folyamatosan esznek a táplálék kevés tápanyagtartalma miatt, és folyamatosan is ürítik a kiselejtezett anyagokat .
Valószínüleg ez lehet az oka a különbségnek"

Biró Roland írta...

na, akkor ez is kiderült :)

Borsay Márti írta...

Hát, igen. De én azért kicsit csalódott vagyok. Azt hittem megsejtettem valami, de már megint nem. :(
:)

Névtelen írta...

Kiskoromban tesómmal úgy beszélgettünk, hogy ő fürdött, én pedig mellette szartam.:)
Azért vannak vele kapcsolatban kellemetlen élményeim is. Mármint a szarral.
Például amkor játszottam a wc-n, és beleejtettem Darth Vader lézerkardját. Sikerült úgy kihúznom, hogy nem került fekália a körmöm alá, meg is mostam. De onnantól már nem volt az igazi, mióta "egyesült" "velem", és elvesztette ezáltal a szüzességét.

És a formára:
a kis ember nagy bottal jár nem igaz, de a kis ember nagy botot "tol", az igaz.:) Egyik barátom még 150 centis korában kiadott egy olyan 30 centiset, aminek volt vagy 7 centis az átmérője. Mennyi a tömege, ha x sűrűségű, és nincs benne kukorica?:)

Borsay Márti írta...

Ez jó példa!:)

Na, én most megyek el, ma már több komment nem lesz, aludj jól, meg minden. Szia!