hétfő, december 31, 2007

bemutató

Vásárlási lehetőséggel egybekötött termékbemutatóra hívtak a szélső szomszédék, a Marikáék. Valami edényekről volt szó. Azt mondták, lesz falatozás is. Na de nem ez volt a lényeg, hanem hogy hívtak. Olyankor illik elmenni, nem?
Elmentem.
Bementem a házba, tekeregtem a folyosókon, végül a hálószobába tereltek.
Az ágy megvetve, szépen eligazítva rajta a paplan. Mondta a Marika, hogy oda egészen nyugodtan üljek le. Kicsit furcsa volt, dehát leültem, aztán jöttek mások is, mellém ültek.
Szépen, sorban a duplaágy szélére.
Vártunk egy kicsit, aztán megjött az edényes. Csillogó fazekakat, serpenyőket mutogatott, forgatott, aztán azt mondta: Akkor most menjünk a konyhába, próbáljuk ki őket!
Ugyan minek? -pattant fel a Marika, behozom én ide a kétlapos varzsicsot!Be is hozta, letette velünk szemben a komód szélére, az edényes pedig fűszeres párolt húst és zöldséget próbált rajta készíteni.
Mindannyian egyenes háttal ülve vártunk. Aztán megettük. Kézzel. A papírtányérokról, az egészet. Ott, az ágyon ülve. Apa, el tudod te ezt képzelni? Nem is arról van szó.., mert finom volt, csak olyan furcsán éreztem magam.
Végül a Marika vásárolt, megvette az egész sorozatot.
Nem tudom minek neki, ha még konyhája sincsen.
Hallod, Apa? Figyelsz egyáltalán?