csütörtök, augusztus 16, 2007

találkozás a Pedellussal

... tehát beértem a kertbe, és akkor elindultam megkeresni a Pedellust. Nem volt nehéz, már számtalanszor láthattam videón, rögtön észre is vettem, ahogy a bográcsok körül sündörgött videókamerával a kezében.
Nem szóltam neki, hanem úgy próbáltam helyezkedni, hogy benne legyek a képében. Gondoltam, így hamarosan felfedezi a nyilvánvaló jelenlétem. De tojt a külvilágra, csak a bográcsokat filmezte. Jól van, ezt még elnéztem neki, dolgozik. Akkor még egy kicsit arrébb mentem, hogyha felpillant, akkor mindenképpen észrevegyen, és segítségként kidüllesztettem a söreim. És akkor kisvártatva a Pedellus tényleg felnézett, de úgy rajtam keresztül el, valahová máshová, mintha ott sem lennék. Ez megtörtént mégegyszer, utána fogta magát, elfordult és elindult a pulykaudvar felé.
Na! -gondoltam,
és
hegyizsolt! -mondtam, de úgy látszik túl halkan, mert mint a gólem, csak ment előre süketen, úgyhogy kénytelen voltam utánacsörögni az üvegeimmel és hangosabban rászólni: HEGYIZSOLT!
Na, akkor végre visszafordult, és megismert, de csak abból az apropóból szerintem, hogy aznapra már nem vártak mást.
Aztán ez az alaphelyzet végigkísérte az egész ottlétem. Egyszer megmondta kerek-perec, hogy nem hasonlítok a képemre, amiről én inkább nem kérdeztem semmiféle részleteket, hátha olyat is mondana, amit egyáltalán nem akarnék igazából hallani, de ő mégis képes lenne őszintén megosztani velem, másszor pedig megesett, hogy megkért, hogy 4-re legyek az Ősök házában, mert kezdődik valami program, és én szófogadóan oda is mentem a Déneséktől, akiktől elbúcsúztam, hogy "Akkor nekem most muszáj mennem, még be kell vágodnom a Pedellusnál!"
és akkor elmentem bevágódni, és meglepetésemre Lukács Béla előadás volt, amire örömmel ültem be a többi tíz fő közé, és láttam a Pedellust is, ahogyan a Bélának segít a grafikonjai bemutatásában, és néha feláll, és visszaül, aztán nézelődik, rámnéz, aztán máshová, és egyszer csak kimegy, és kisvártatva csörög a telefonom, és kiszaladok, hogy felvegyem, és kiderült, hogy a Pedellus keres, hogy hol vagyok már. Hát mondtam, ott ültem bent veled, amíg ki nem jöttünk telefonálni.
Ilyenek estek meg velünk. De nem aggódtam nagyon, mert úgy tűnt szórakozott ember egyébként is. Például olyat csinált, hogy amikor bepakoltunk az autóba a cuccainkat, és elmentünk máshová, akkor kinyitotta, amikor meg visszamentünk, és be akartunk szállni, akkor meg bezárta a távirányítójával.
Amúgy olyankor, amikor megismert, olyankor mindig kedves volt. Például szendvicseztünk, meg kóláztunk együtt, és kaptam nagyon sok szép Balla Demeter képeslap-képet, aminek nagyon örültem.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Na bakker, a 8 nap alatt legalább 50 stoppost vettem fel és szállítottam A pontból B pontba (főleg lányokat, és volt olyan is, hogy a fiúk gyorsan kiugrottak a bokorból és kérdezték, hogy beszállhatnának e ők is ha már megálltam...) de egyiktől sem kaptam sört. :(
Jövőre busszal megyek és minden stoppost felveszek.....

Mácsai Ferenc írta...

Azt hittem lesz folytatás. Meg fényképek is.

Borsay Márti írta...

Tamás, jövőre már én sem viszek:)

Feri, úgy volt, hogy mesélek, de már annyiszor elmondtam élőben, hogy ráuntam a saját szövegemre.
Fényképezőgépet pedig nem vittem, nem akartam rá vigyázni ott.
De most, hogy mondod a képeket, a következő bejegyzésben majd elmondom mit nem fényképeztem le, mert azt még nem mondtam senkinek.

Névtelen írta...

én is várnám ám a folytatást ám...