kedd, május 08, 2007

svéd-orosz

Tegnap svéd-orosz hokimeccs volt, ehhez söröztünk. Rájöttem, hogy a tanksör az sokkal finomabb, mint a hordóból csapolt. A habja vastag és krémesebb, és a sör is valahogy lágyabb.
Az oroszok nagyon durván játszottak, nem is nagyon néztem oda, hanem inkább azt a két manuszt figyeltem, akik odaültek az asztalunkhoz, és a hokiról beszélgettek. Úgy általában a hokiról. Az egyik edző volt, a másik pedig a Sparta hokicsapatában játékos. Ennek az utóbbinak mindig volt a szájában egy fogpiszkáló. Nem használta, csak úgy rágta, úgy kilógott belőle, ahogyan a Szilver Sztaniszló szájából szokott. A Sztaniszló amúgy a Stallone akarna lenni, egyik barátom anyukája tévesztette el eképp, és azóta nekem már csak Sztaniszló marad.
Erről meg a saját anyukám jutott eszembe, akinek a kedvenc fotózz.hu-s felhasználója a Szomeon Leóne volt. Na, kitaláljátok, hogy ő kire gondolhatott?
Szóval ezeken szórakoztam, miközben ment az orosz daráló a vásznon.

(ilyen tartályban van az a sör, amit tanksörnek hívnak, legalábbis én így hívom:)


4 megjegyzés:

Biró Roland írta...

sajnos nemtudok rájönni kire gondolhatott
viszon eszembe jutott egy színész név "magyaarosítás" nekem is: (lehet már írtam neked)
Speciális Balázs (kevin spacey )

Biró Roland írta...

mi az a tanksör ?
mert itt nyíregyházán olyan nincs is
az unokabátyám sörüzemben dolgozik (Martfűn) és ott ittam szüretlen sört
sokkal ízletesebb, árnyaltabb az ízélmény ( kevésbé szénsavas (mert az az ízből sokat elvesz)
és jóval erősebb is (vagy 10-15 %-os)
de van egy óriás hátránya azon kívül , hogy nagyon hamar megromlik:
irdatlanul puffaszt..
nem "sznobul" megfogalmazva:
iszonyúakat eregettem tőle..

magányos ital :))))

Borsay Márti írta...

Hát a someonelse-re!:) Hogy hogyan lett belőle Leóne, azt már nem tudom.
Ezt a speciálisat még nem mondtad. Nagyon speciális!:)

A tanksör az olyan, hogy egy hatalmas fémtartályban tartják a sört, nincs tartósítva, és mégis eláll, mert nem érintkezik levegővel, csak már a korsóban, ugye. Ez is olyan magányos féle ital, de itt szinte minden sör olyannak tűnik. Azt hittem a sör eleve ilyen.
Itt van egy kép, ilyesmi: http://www.thepub.cz/restaurace/plzen/Image/franch_tank.jpg

Biró Roland írta...

hát soha nem jöttem volna rá someon-ra..


áhá
értem (mármint a tankos sört :)) )
lehet akkor ez ugyanaz kb. amit én ittam, csak ott az üzemben szüretlennek hívták..



hát arra felé nyilván jóval nagyobb a sörkultura, itt a csapolt sörök nem olyan puffasztóak, de rosszabbak is
(egyszer volt már alkalmam prágában sörözni)