vasárnap, december 10, 2006

Neked is jó volt?

A bejáratra merőleges falakat tükör borítja, ezért amikor ülőhelyet választasz magadnak, arról is kell döntened, hogy akarsz-e egész este magaddal, a gesztusaiddal, az ábrázatoddal szembesülni, vagy megpróbálod a társaságodban tartózkodók szellemességével, és ezen kívül az étteremben zajló események figyelgetésével szórakoztatni magad. Tegnap előtt nem magamat választottam, és a tükörnek háttal ültem le. Elkezdtem lelkesen mesélni, hogy ezen a héten mifélék jutottak az eszembe, amiben csak az zavart meg, hogy egyszercsak behunyta az egyik szemét, és kicsit vizsgálódva hunyorogni kezdett. Arrébb ültem egy fenékkel, hogy zavartalanul nézhesse magát a tükörben, erre azt mondja, hogy nem, nem, félreértettél, nem magam nézegetem, hanem csak próbálgatom, hogy mindkét szememmel egyformán jól látok-e, mert az az érzésem, hogy a bal szememet többet használom, gondoltam letesztelem. De azért ne aggódj, figyelek rád, és nagyon érdekes, amit mondasz, és válaszolok is rá magamban, nehogy azt hidd, hogy nem érdekel, csak nem mondom ki a válaszaim. Egyszerűen belül beszélgetek veled. Mert tudod, -mondja- én az egyszerűségre, az ésszerűségre és a tömörségre törekszem, és vannak dolgok, amiket nem lehet így kifejezni, ezeket meg sem próbálom elmondani.
Talán túl bonyolultak a gondolataim ezügyben egy hangos beszélgetéshez.
És kacsingat tovább.
Azért hazafelé megkérdeztem, és mondd csak, jót beszélgettünk?

Nincsenek megjegyzések: