hétfő, február 16, 2009

a világ száz csodája (epizód, melyben a királylány napkeleti bölccsé változik)


A mamamadár fészket épít.
Mi tojásként a fészekbe tojódunk.
Kikelünk, csipogunk gilisztáért, hernyóért.
A mamamadár szállít.
Jön a héja, nagyon félünk, összebújunk.
Elmegy.
Csipogunk, tátogunk hernyóért, gilisztáért.
A mamamadár szállít.
A fészek szélére állunk, úgy tojunk a levegőbe.
Csipogunk, tátogunk hernyóért, gilisztáért.
Jön a héja, reszketünk, hát összebújunk.

Egyszer csak feláll a királylány a fészekben, és azt mondja: Figyelj, nem lehetne az, hogy  jóbarátságban legyünk ezzel a héjával?

Dehogynem, mondtam, és meghívtuk gilisztalevesre.

5 megjegyzés:

Márk írta...

A mi generációnk tragédiája, hogy a példaképeink polaroiddal készültek, és még a kávésbögrét is rájuk tették.

Borsay Márti írta...

Ez érdekes felvetés, de talán azt is jelenti, hogy békében és fogyasztói társadalomban élsz, mert nem az igazi teljesítmény számít, hanem az eladhatóság.

Márk írta...

Én arra gondoltam - és mivel én találtam ki, én nyertem -, hogy olyan ócskák és múlandók a nekünk szánt példaképek, mint a polaroid fényképek. 15 percig híresek.;)
Ja én tudtam, hogy Sean Penn nyeri meg, hiába lepődött meg mindenki. Láttad már?

Borsay Márti írta...

Értettem, hogy hogyan gondolod, de én meg ez alapján gondoltam azt, hogy lehetséges, hogy a valódi. nagy teljesítményt felmutató ideálok, példaképek "keletkezésének" jobban kedvez valamilyen katasztrófahelyzet, háborús állapot, vagy nem is tudom, de mindenképpen valamilyen drámai szituáció, amikor kétségtelen hogy tudással, tehetséggel, elhivatottsággal, embersséggel, lehet és kell tenni úrrálenni a bajokon.
Most például valami nagyon tehetséges, lángelméjű közgazdászhős eljövetelét jövendölném, ha ez volna a foglalkozásom:)

Márk írta...

Én azt vallom, hogy no hope = no fear.:)