kedd, november 09, 2010

a megnevezhetetlen - második verzió

6 megjegyzés:

Mácsai Ferenc írta...

Ha arra gondolsz, hogy nem lehet jegyzettömbbe ilyen téglalapokat rajzolni akkor értelek, sőt; megértelek. De ha nem, akkor nem.:)




weezin

Borsay Márti írta...

Majdnem, de nem. Arra gondolok, hogy lehet.
A világ leghíresebb négybetűs szavát írtam le, illetve, szerintem az így nézne ki számítógépen leírva.




holtum

Mácsai Ferenc írta...

Egy négy betűs: Segg. Négy irodai munkás kockásra ülte a seggét.:D
Érdekes egyébként, hogy egy kép sorsa mindég a szimbólumokon múlik. Vagyis megtalálja-e az alkotó a megfelelő szimbólumokat a mondanivalójához. Pontosabban egy hétköznapi tárgyat át tud-e az alkotó alakítani szimbólummá. pl egy tojás megfelelő környezetben jelentheti az élet kezdetét, szét törve pedig a kezdet halálát.:)



actishr

Borsay Márti írta...

Igen, azon múlik!

Itt annyit kell csak tudni, hogy számítógépes környezetben az ábrázolhatatlan karakterek helyett ilyen téglalapok szúródnak be.
Ha a néző látott már ilyet, akkor eszébe juthat, hogy ez egy négybetűs szó, és a címéből pedig rá lehetne jönni, hogy melyik lehet az.
(tetragrammaton, erre keress rá)

Nem biztos, hogy én rájönnék, ha nem én találtam volna ki, de ha mégis rájöttem volna, akkor nagyon örülnék neki most:)

Mácsai Ferenc írta...

Végre! Valaki egyet ért velem szimbólum ügyben.:D
De akkor mi a jel?



reebe

Borsay Márti írta...

Szerintem lényegében ugyanaz a kettő, a különbség annyi, hogy
a jel az egy egyszerűbb dolog, a szimbólum pedig összetett, vagy inkább úgy mondom, hogy amire utal, az összetett jelentésű.
Például a nyíl egy jel, egyszerűen azt jelenti: erre, vagy amarra - amerre éppen mutat. A szimbólum pedig, a kereszt mondjuk, egy egész életszemléletet szimbolizál.