szerda, április 23, 2008

Feketeország

Egy barátomtól kaptam a linket. Ez a Feketeország egyértelműen jó, hátha nem ismeri mindenki:
http://youtube.com/watch?v=HzF32evCgvI&feature=related
http://youtube.com/watch?v=5XE8Lgm9BdY&feature=related
http://youtube.com/watch?v=QYazgF9I3fQ&feature=related
http://youtube.com/watch?v=ed6p1m4Kve0&feature=related

19 megjegyzés:

Biró Roland írta...

ez a feketország nekem is kedvencem
kiadták dvd*én is

Borsay Márti írta...

Igen, és én meg is rendeltem! bibi (remélem ide is elküldik)

Biró Roland írta...

)))

hát akkor késő
mert nekem is megvan..
de akkor már nem küldöm el neked..
az gazság, hogy fent van az interbeten bizonyos helyeken és akkor onnan lelehet tölteni..
de persze én nem csinálok ilaet
csak mesélik :))

Borsay Márti írta...

hűha! :)

Mácsai Ferenc írta...

Ez a fekete ország nekem is tetszik. Mennyivel jobb lenne, ha nem tetszhetne.-:)
És az a helyszín azzal a sok ajtóval, micsoda lehetőség ...



myhxwvvn

aureliano írta...

Nekem olyan vegyes érzéseim vannak. Egyrészt tetszik, mert groteszk, ahogy össze nem illő dolgokat összeillesztenek (elegáns öltözet, komoly arcjáték és trágár beszéd, magas művészet és napi mocsok keveredése), ez szép és szórakoztató. Ugyanakkor valódi embereket is kifiguráznak, és persze azt gondolom, hogy minden megengedhető a művészetben, viszont konkrét személyeket érintő tragédiákról is szó van. Mondjuk az nem ilyen, ha valaki politikusként keveredik valamibe, az minden genyózást megérdemel, és tudok rajta felszabadultan röhögni. Ha általánosít is, az még jobb (a magyar vér az nagyon tetszik). De például a Kitty az már egy sokkal kétélűbb poén, az önégetős pedig abszolút határeset. Szóval nem tudom mit gondoljak, tetszik, de szégyellem is, hogy tetszik.

Borsay Márti írta...

Aureliano, ezek szerintem nem viccesnek vannak szánva, és nekem nem is a viccértéke miatt tetszik.
Szerintem ezek ilyen modern bárd-félék, énekes hírmondók.
A Kittyssel szerintem az a helyzet, hogy nem csak konkrétan róla szól, hanem úgy általában a családon belüli erőszakról, és éppen ezért "tanulságos" a vége, vagyis az, amikor felsorolja, hogy most éppen ki az apja, kihez kötődhet, végül az ördöghöz jutunk, ami szerintem azt jelenti, hogy egy ilyen sérült helyzetből szinte reménytelen pozitív felnőtté válnia, így az ő személyes sérelme nem csak őt, hanem az egész társadalmat érinti.
Amúgy ez a refrén:

Kit én, kit te,
Kit ő, kit mi,
Kit én, kit te,
Kit ők, kit ti.
Kitti, Kitti, Kitti, Kitti, …

és ebből is látszik, hogy ez túl akar mutatni a konkrét ügyön.

Azért is jó, hogy most rábukkantam erre, mert egy érdekes kontraszt az Esze Dórás könyv mellé, aminek szintén ez volna a témája, viszont ez a megzenésített hír igazán mond is róla valamit.
Szerintem jó ez. Én nem szégyellem magam, hogy ez nekem tetszik, amit úgy értek, hogy alkalmasnak tartom ezt a "dalt" hogy ezzel a témával kapcsolatban felelősen elgondolkodtasson.

Az ég a város is olyan, ahol a sok szatyros ember azt üzeni, hogy ezek lehetnénk akár mi is, bárkinél elérhet ilyen fokot a kétségbeesés, figyeljünk jobban oda egymásra. Én így értettem.

Névtelen írta...

In máj opiniön jó hangú és ritmusérzékű énekesek, remekül improvizáló színészek nagyszerű környezetben mutatnak be a célközönségnek azoktól életidegen szituációkat sokkoló hang- (káromkodós ének) és látványhatásokkal (faszcsattogtatás). Mivel a nézőnek fingja sincs az eljátszott események minőségéről, teljesen kívülálló, így két dolgot tehet:
lenyűgöződik az ügyes kivitelezéstől vagy politikailag egyetért, illetve elutasítja az újfajta előadásmódot vagy politikailag nem egyetért. Illetve szeretheti divatból és utálhatja sznobságból. Dö csojsz iz jorz.

neves jegyző írta...

http://www.kretakor.hu/?what=&sub=C10&cikk_id=2888

aureliano írta...

Márti, neked teljesen igazad van, elgondolkodtat, kizökkent, minden. Mégis, a Kittynél egyértelműen erőszak áldozatáról énekelnek, miközben a valódi történet ennél bonyolultabb volt, az apja megölése után végre diszkóba mehetett a barátjával, és semmiféle megbánást nem mutatott. Szóval nem biztos, hogy jó alanyt választottak, ezért lett volna szerencsésebb általánosítaniuk.
Az Ég a városban szerencsésebb a helyzet, mert nem ismerjük az áldozatot. Ott csak annak lehet nehéz ezt hallgatnia, akinek közvetlen hozzátartozójáról van szó. De elrettentésnek jó lehet így is. Összességében azért inkább tetszik, mint nem.

Borsay Márti írta...

én ezért is érzem pontos kifejezésnek erre a megrontást, mert nem az idejekorán szerzett szexuális tapasztalást értem alatta, hanem azt, hogy ezáltal a felnőttekbe, a szüleibe, és ezzel talán az egész világba vetett ösztönös hitét veszítheti el egy gyerek, amit nem lehet sehogy visszacsinálni.

Én nem csodálom, ha a Kitty nem hatódott meg a tette súlyától, és elment mulatni.
Szerintem azzal, hogy vele megtörénthetett olyasmi, aminek normális körülmények között nem szabadott volna megtörténnie, ő is a normális reakicólehetőségek körén kívülre került.

Amúgy nem tudom mi lehetett volna erre a normális reakció.
Talán magát ölhette volna meg..

aureliano írta...

Nekem nem volt egyértelmű, hogy történt megrontás, bár nyilván nem ismerhetem a részleteket, a média meg biztosan torzít minden irányba. Nem volt egyértelmű az anya szerepe. Nem volt egyértelmű, hogy a gyerek saját elhatározásból tette. Persze a társadalom és az állam egyáltalán nincs megfelelően felkészülve a családon belüli erőszak kezelésére. A bíróságok is átláthatatlanul működnek. Nem tudni, miért kapott 2 évet, ha jogos önvédelem, vagy legalábbis elviselhetetlen fenyegetettség volt. Ha nem volt, miért kapott kegyelmet. Zavaros ügy, minden szempontból. De ezt már nem tudjuk megfejteni talán.

Mácsai Ferenc írta...

Lehet, hogy megorroltok rám, de most akkor is leírom. Szóval ezért (sem) szeretek írni, Én elintéztem ezt az egész gondolatkört egyetlen mondattal. Ti meg mindjárt kisregényt írtok belőle, szerintem a jövő hónapban ki is adják fűzve, 19 Ft-ért. És ugyan ott vagyunk mindahányan: Az lenne a legjobb, ha nem történhetnének Kittis történetek.

joufje

Borsay Márti írta...

Milyen jó, hogy olvasom a Vonnegutot!
A Harrison Bergeron című novella éppen arról az álllapotról szól, amikor mindenki végleg egyenlővé válik a világon, és nem csak isten és a törvény előtt. Ezt úgy oldották meg, hogy bizonyos embereket egy gondolkozászavaró készülék viselésére köteleztek, amely 20 másodpercenként valami éles zajt közvetített, nehogy az illetők tisztességtelen előnyökhöz jussanak az eszük révén.

Feri, nehogy már úgy legyen, hogy egy élményt csak egyféleképpen lehessen helyesen megélni.
Neked az az olvasatod, másnak meg más. Mindegyik lehet egyszerre igaz.

Mácsai Ferenc írta...

Ühüm, ...

utxhos

Névtelen írta...

Márti ez kicsit úgy hangzik, mint az Equilibrium c. film, ami szar.

Borsay Márti írta...

Ide még nem válaszoltam:
Márk, kicsit olyan csak, annyiban, hogy a jövőben játszódik.
Ebben az Equi..címűben az érzelmek ellen kell orvosságot szedni, mert így őrzik meg a békét. Ha nincsenek érzelmek, nincsenek idulatok sem, így háborúra ok sem. -gondolták. Amúgy tényleg nem jó film.
A novella pedig arról szól, hogy mindenki egyenlővé válik, ami csak úgy oldható meg, hogy a szebbeket letakarják, a kecsesebbekre súlyokat akasztanak, az okosabbakat folyton zavarják, ránázésre így mindenki egyformán nem kívánatos és senki nem tud értelmes mondatokat kinyögni.

Névtelen írta...

Hát ezt az elgondolást elképzelni nem tudom, gondolom logikailag több sebből vérzik, de a 70-es években vagy amikor az a németamerikai megírta, akkor nem volt kritérium.:D

Borsay Márti írta...

61-ben írta, és nem a tökéletes sci-fi a lényeg benne, hanem csak az a felvetés, hogy a szépen hangzó esélyegyenlőség alatt valójában mit is lehetne érteni. Na légy már ilyen szőrözős:)