péntek, május 16, 2008

a költészet napja az óvodában

Elővettük a xilofonokat, és akkor azt mondta: Játsszuk el a karácsonyt!
Most nincs épp szezonja, de nem baj- gondoltam, és azt mondtam: Játsszuk!
El is kezdtem, hogy Kiskará....erre beleszól, hogy nem-nem, ne így!
Én játszom a Jézuskát, te legyél a hóesés!


12 megjegyzés:

Névtelen írta...

Tegnap hangzott el ez, mert mi szoktunk ilyenekkel játszani, hogy mennyiért tennéd meg ezt vagy azt, de persze mindig valami durvát (most nem annyira) valami irreális összegért, így most is kérdeztem:

- Mennyiért nyelsz le egy ilyen csirkecombot?
- Meghalok.

Névtelen írta...

Nem volt üzleti érzéke. Remélem legalább ő bölcsésznek megy!:)

Borsay Márti írta...

Amúgy arról akartam beszámolni neked, hogy a kedvenc részem a nem vénnek valóból az, amikor a brutálmen drámaian társalog a benzinkutas ürgével, és közben a pultra tesz egy összegyűrt csokispapírt. Az a kedvencem, ahogy a baljós feszültség közepette a kamera azt mutatja, ahogy ez a csokispapír kirúgja magát az asztalon.
Szerintem ebben a tehetetlenségben, meg elkerülhetetlenségben annyira benne van a film esszenciája, hogy én ezt rendezői vagy/és az operatőri zsenialitás csúcsának tekintem.
Te mit gondolsz erről? Neked is feltűnt?

Névtelen írta...

Jogos.:) [informatikusnak készül]
Hát ja, de annyi minden van a filmben. Mellesleg megnéztem a Fargot, nagyon szar volt szerintem, pedig ők csinálták. De mégis.
Nekem az a kedvencem, amikor zörög a ládával a szellőzőben, az is hasonló, ilyen teljesen "alpárian" hétköznapi, de mégsem az. A benzinkutasnál szerintem tudni lehetett, hogy nem fog történni semmi, nem is volt olyan feszült a hangulat. Nekem az tetszett nagyon, hogy a 3 főhős nem találkozott egyszer sem.:) Meg hát ugye a legvége, amikor szomjazod a vért, és hiába.:D

Borsay Márti írta...

Szerintem pedig kezelte volna simán oxigénnel, ha rosszul tippel.

Igen, a sosem találkozás is jó, például az ismétlődő, kanapén tejivós jelenetben. Ez egy üldözési jelenet. És tényleg az. Kurvajó. Na, ilyen filmeket kéne csinálni, sokat.
(Most elkezdtem nézni ezzel a Javier Bardemmel egy másik filmet, ebben hősszerelmest játszik. Nagyon nehéz elfogani. Folyton várom, hogy pszichopata gyilkossá alakuljon ismét.:)

Névtelen írta...

Én meg a Fargoban vártam, hogy történjen valami, de semmi. Nem jó rendezők ezek, csak most.
Az is jó, hogy csak a főhős felesége találkozik mind a három főszereplővel.:)
De azért lehetett tudni, hogy a benzinkutas túléli, mert ezegy oscar-díjas film, és egy ilyen nyilvánvaló erődemonstráció így a film elején nagyon halivúdi lett volna. Végül is nem is láttuk Anthont pénzzel tippeltetni úgy hogy veszített a delikvens.:) Jó film és izgalmas. És a jó is cska relatíve jó, és ugyanazokat teszi amiket a rosszfiú. Például a kabátvásárlás. Ja és egy gramm zene nincs a filmben, csak mikor a mexikóiak zenélnek. "Zsííír"!:D

Borsay Márti írta...

Szerintem akkoris a csokispaír a legjobb kép.
Én kedveltem a Fargot is, bár máshogy, de az is üdítően volt brutális.
A Nagy Lebowskyt láttad? Az is az övék, és szerintem az is jó.
(Az ember aki nem volt ott, azt viszont valamiért nem tudtam végignézni, pedig legalább kétszer megpróbáltam)

Névtelen írta...

A Lebowskit nem láttam, de a Fargo sokkolóan unalmas és üres volt. Meg szerintem nem voltak jók a színészek, túlságosan "erős" karaktereket akartak csinálni. Tesóm szerint szar a Nem vénnek való vidék. Golyó vagy kötél?:D
A Nem vénnek való vidékben azt nem értettem, hogy minek kellett a végére az autóbaleset. Hogy megmutassák, hogy Anthon (azaz a gonosz) sosem pusztítható el? Az már előtte is kiderült. Nem értettem, talán csak hogy ő is fizessen a kisgyereknek. RÁadásul a jófiút még le is akarták húzni a kabátért, míg a rossznak ingyen is odaadták volna. Hú, mennyi felfedezni való.:D

Borsay Márti írta...

A Lebowksi szerintem tetszene.
És hogyhogy nem törént semmi a Fargoban? Ott is így visszafordíthatatlanul csordogálnak az események, csak ott egy rakás balfasz szerencsétlenkedése okozza a vérontást.

Igen, lehetséges, hogy az ingvásárnak is ilyen szerepe van.

Azért kellett a végén a karambol szerintem, mert nem látjuk, hogy a Llewelyn kedveshangú feleségével végül mit csinál, de sejtjük, hogy valószínűleg megölte, mert már korábban megígérte, és nem szokta meggondolni magát,
de mégsem látunk semmit, csak azt, hogy kisétál a házból, és emiatt szerintem marad a nézőben egy adag kezeletlen feszültség, amivel nem engedhető ki a moziból:)
Ezért kell az a csattanás, a gonosz ember látványos sérülése, aki azért nem halhat meg, hogy ne legyen igazságszolgáltatásos feloldása a filmnek.

(A Nem vénnek való jobb, mindenképp, de szerintem a Fargo is az. Az a bajod szerintem, hogy rossz sorrendben láttad.:)

Névtelen írta...

Nem, az a bajom, hogy ott tényleg nem történik semmi, meg tényleg balfaszok vannak benne, és azt nem bírom. A Nvvv-ben bezzeg mindenki tudja a dolgát, és ez az igazi.
Azt tudjuk hogy megölte Anton a csajt, mert ott megnéi a cipője talpát, mintha csak vérbe lépett volna.:) Nyilván megölte...
Annak az autóbalesetnek nem volt funkciója.
De operatőri szempontból szerintem a napfelkeltés üldözés volt a legjobb, és utána mikor a kutyafej ott úszik.:D
Egyébként igazi hatásvadász film, de jól van megcsinálva.:)

A Fargonak kb annyi az üzenete, hogy minden faszi őrült a terhes csaj körül.

Borsay Márti írta...

Szerintem továbbra is a csokispapír a király.
A harapós kutyás üldözés az pont olyan, amilyennek lennie kell, abban nincs szerintem több, csak jól van úgy, és kész.

A karambolnak a végén az is lehet a funkciója, hogy aláhúzza azt, hogy nincs igazságszolgáltatás, nem jár együtt a bűn és bűnhődés. Legalábbis ebben a filmben nem. Mert egyszerű lett volna megölni így a végére. Szerintem ez egy üzenet, hogy lehetett volna, de azértsem.
És amúgy szerintem ebben a filmben csak az Anthon volt profi, a Llwelyn csak dörzsölt akart lenni, de túl nagy fába vágta a fejszéjét.
Szerintem mindkét filmnek az az üzenete: aki korpa közé keveredik, megeszik a disznók.
Tényleg ez:)

Névtelen írta...

Na ez az, amiről mindenki beszél, de nekem simán nem egyértelmű. Anton túl van sztárolva, Moss megsebesítette, ha kicsit nagyobb mázlija van, le is lövi. Egy kocsi is elbassza, és még aelején el is fogja egy rendőr, csak túl elővigyázatlan. Valahogy ittegy kis ellentmondást érzek. De hát nem lehet tökéletes a film.
Az még jó, hogy a Tommy Lee Jones filozofálására a kutya se kiváncsi, mindenki az akciót várja.:D

vfcsft