szerda, szeptember 06, 2006

analízis

Felszálltam a villamosra és próbáltam ülőhelyet keresni. Találtam is hamar a négyszemélyes, szembefordított székek között, csak egy lány ült ott.
Leültem vele szemben és nézegetni kezdtem:
Hosszú, frissen mosott, könnyenszálló szőke haja középen volt elválasztva. A szemöldöke kicsit sötétebb, dús, természetes vonalú. Az arca hosszúkás, a bőre fehér.
Magas lány lehet, mert egészen átlóg a keresztbe rakott lába az én térfelemre, és a válla is olyan széles. Fiatal lány, olyan huszonegy-kettő lehet. Az ölében egy hátizsák, azon valami könyv, amit elmélyülten olvas.
Könyv! Nekem is van könyvem, előveszem én is. Nem. Most csak két megállót megyek, arra minek? Inkább nézelődök tovább.
Szóval elmélyülten olvas, az egyik kezével a szomszéd ülésen támaszkodik. Vékony, hosszú ujjai vannak, ápolt, finom a keze.
Diáklány lehet. Igen, diáklány, valami bölcsész talán.
Szépnek találtam. Szelíd érdeklődéssel az arcán olvasta a könyvét, és valami természetes intelligencia sugárzott belőle.
Kíváncsi lettem rá, hogy mit olvashat.
Nézegetni kezdtem a könyvét. Akkor látom, hogy nem is könyv, hanem egy vékonyabb füzetke, a hátizsák miatt néztem szélesebbnek. Éppen a jobb oldalon olvas valamit, a jobb kezével rátámaszkodik a jobb oldali lapra, ettől a füzet bal oldala kissé felemelkedik,
és félrehajtott fejjel silabizálni kezdem a feliratot:
LG

AU-
TO-
MA-
TIC-
KA-
PRAČ-
KA

(LG AUTÓMATA MOSÓGÉP)

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Na és mi az a pracka?

Borsay Márti írta...

Mosógép. Oda is írtam zárójelben az üzenet aljára:)

Névtelen írta...

Nem vettem észre, mivel ez az új dizájnban nálam világoszöld alapon apró halványszürkében látszik.

Borsay Márti írta...

Értem, köszönöm, hogy szólt! Nem gondoltam, hogy ez zavaró, mert én jól látom, de akkor kitalálok valami más színkombinációt. Majd jelezze, hogy azt hogyan látja!

Névtelen írta...

Tulajdonképpen nem zavart, mert nem is vettem észre, hogy van ott valami. Ezentúl, ha valami olyat ír, amit nem akar, hogy elolvassak, írja nyugodtan világoszöld alapon halványszürke apróbetűvel.

Borsay Márti írta...

Na, dehát ugyanolyan betűszínnel volt írva, mint a többi szöveg, csak a mérete volt kisebb, ezért nem gondoltam, hogy végképp nem látszik. Nem rejtegetni akartam.
Most feketék a betűk, remélem így olvashatóbb. Jó éjt!

Névtelen írta...

Hát, most már olvasható, de ettől megszűnt a találóskérdés-megoldás jellege. (Csak hogy mindenbe belekössek). Egy rövidlátó bamba felhasználó kedvéért nem kellene feladnia az elképzeléseit. A többiek nyilván mind látták.

Borsay Márti írta...

A vendégért mindent!